Mennesker som kommer til tro

Sted: Bibelskolen, hovedbygg 1.etasje, Foredragssal

Ansvarlig: Nils Jøssang og Johannes Olsen

Kjenner du på nøden for mennesker som enda ikke kjenner Jesus? Ønsker du å se nye mennesker komme til tro? Da er du ikke alene! Vi er mange som lengter etter at flere skal få møte Jesus – men det er alt for få historier om at det faktisk skjer. Det kan faktisk virke som normalen er at det - nesten - ikke skjer (!). Det svir i et indremisjonshjerte - med mottoet «Guds ord til folket», og det svir i Guds hjerte – som elsker alle mennesker og vil at alle skal bli frelst. Her må det skje en endring. Derfor har vi startet dette nettverket.

Tanken er å bruke minimalt med tid på det som ikke fungerer – men heller høre fra folk og arbeid som faktisk opplever å se mennesker komme til tro. Vi tror det vil inspirere deg og gi deg tro på at mennesker er åpne, at Gud kan og at det er kraft i evangeliet – også i Norge i 2020. Vi tror også at det er mye å lære gjennom historiene. Derfor vil vi gi deg tid og hjelp til å hente ut de viktigste lærdommene, som du kan ta med deg tilbake til din hverdag.

Nettverket vil i stor grad bestå av erfaringsdeling og hjelp til å ta det du lærer inn i ditt hverdagsliv.

Program

Fredag
11:30-12:30
Evangeliet virker. Arnt Jakob Holvik m.fl.
12:30-13:00 Læring & respons, L: Nils Jøssang
14:00-15:00 Speed-learning - Evangeliet når nye, Reza Mohammadi, Victoria Wall og Ingunn Magnus
14:30-15:30
Læring & respons, L: Johannes Olsen

Lørdag
11:30-12:30
Evangeliet til nye familier, Ingunn Magnus
12:30-13:00 Læring & respons, L: Johannes Olsen
14:00-15:00 Evangeliet gjort tilgjengelig, Victoria Wall
15:00-15:30 Læring & respons, L: Nils Jøssang

Leder nettverket

caret-down caret-up caret-left caret-right
Nils Jøssang

Pastor i SIM – Sogndal Indrmisjonsforsamling

Johannes Olsen

Ung-leder i IMS, Leder i plantingen IMF Fitjar

Ingunn Magnus

Lærer
Leder familiearbeidet i Hånes Frikirke

Ingunn er gift med Andreas Magnus og har 3 barn. Hun har bedehuskagrunn fra sørlandet, var med å lede arbeidet med Navigatørene i Bergen, før familien landet på Hånes i Kristiansand. Her har Ingunn over flere år fått led et utadrettet familearbeid som når nye i familier lokalsamfunnet og kobler disse på fellesskapet. Ingunn brenner for å gi evangeliet videre, for familiearbeid og for å bygge fellesskap der mennesker disippelgjøres. Hun vil dele om hvordan vi som fellesskap kan nå ut til nye familer.

Victoria Wall

Leder ungdomsarbeidet «Totally» i Pionerkirken Haugesund

Victoria er del av Pionerkirken i Haugesund og leder «Totally», et arbeid for ungdommer i Haugesund ut fra Totalen kaffebar, som Pionerkirken driver. De har fått vært tett på ungdommer i byen i mange år allerede – særlig en del av de mer utsatte – og får se at stadig flere av disse kommer til tro og får et nytt liv med Jesus. For Victoria er det å lede ungdommer til Jesus og inn i det han har for de en livstil og hun brenne for å se mer av dette i hele Europa.

Reza Mohammadi

Reza Mohammadi
Leder Kristent Fellesskap i Oslo

Reza er oppvokst i Skien og kommer fra en familie med Iransk bakgrunn. Sammen med kona Stine og ei lita datter bor de nå i Oslo, og er med og leder KF Oslo, et huskirke-nettverk som stadig får nå ut til og berøre mennesker som enda ikke kjenner Jesus. Reza elsker Jesus og har elsket å fortelle mennesker om Ham siden han selv fikk et sterkt møte med Jesus i ungdommen. Han vil dele om hvordan vi kan bygge broer og dele Jesus til nye mennesker, og hvordan Gud gjennom disse igjen åpne relasjoner til nye mennesker.

Arnt Jakob Holvik 

Leder Influx – en misjonal bevegelse og felleskapet Influx - Bergen

Arnt Jakob er gift med Liva og har to barn. Han kommer fra Kristiansand, og bor nå i Bergen og leder Influx-fellesskapet der. Etter et sterkt møte med Gud i 20-årene, har en kjærlighet til Jesus og lengsel etter at nye mennesker skal få møte Jesus preget både valg og livstil på en dyptgripende måte. Gjennom relasjoner og åndens ledelse, har de fått være med og stadig lede nye mennesker til tro og inn i felleskapet. Drømmen er å se en bevegelse av mennesker som følger Jesus og deler Han videre.