Seminar lørdag 16.30-18.00.

1. «Hvordan dele troen? Hva skal vi svare? Grill en pastor?» Ved Rune Tobiassen, pastor Frikirken.

Rune er vant med samtaler med mennesker som ikke deler troen hans og han elsker å gi ærlige svar på ærlige spørsmål. Her kan du komme med dine vanskelige spørsmål som du møter eller har selv, som du synes er vanskelig å gi et godt svar på. Og hvordan skal vi fortelle hva evangeliet går ut på, sånn at vanlige mennesker skjønner det?


2. Jarle Mong fortsetter sitt seminar fra fredag.

Se omtale for fredag. Det er en fortsettelse, men det er også mulig å kun bli med lørdag.


3. «Trosspråk- at vi kjenner Guds nærhet forskjellig» ved Pastor Torgeir Lauvås.

Gud er treenig. Vi møter Gud som Far, Sønn og DHÅ. Vi som tror er ulike, og vi merker gudsnærvær på forskjellige måter selv om han alltid er nær oss. Gud har skapt oss slik. Dette står ikke i motsetning til at Jesus er eneste vei til frelse for oss alle, eller at Bibelen er Guds fullstendige og evige ord og budskap til oss. På seminaret kan du lære om ulike trosspråk og få hjelp til å forstå deg selv og andre kristne bedre i relasjon til Gud.


4. «Kristen i møte med dagens konspirasjonsteorier» ved Hovedstyre- medlem Oddbjørn Brunstad.

Ulike påstander om at myndigheter og hemmelige eliter tenker ut ondsinnede planer mot oss, har versert i århundrer. Men mye tyder på at dette griper stadig mer om seg i våre dager, ikke minst i kjølvannet av pandemien. Konspirasjonspåstander bidrar til å slite relasjoner i stykker og har også fått innflytelse i kristne forsamlinger. Hva går dette ut på, og hvorfor skjer det, og hva lærer Bibelen om hvordan vi som kristne bør forholde oss?


5. «Hvorfor skal Indremisjonsforbundet overleve? Og hvordan? Ved «Tore og Tarjei» i Dagen.

Bli med på dette «Podcast- seminaret». Ulike gjester blir med. «tore og tarjei» i Dagen har laget Podcast i snart 5 år. Gjennom ukentlige episoder belyser de aktuelle spørsmål i kirke- og kristenliv, kultur og politikk.


6. «Styret- viktig, eller bare noe styr?» ved Hovedstyre- medlem, Kjell Hauan.

Er et godt styre viktig for det kristne arbeidet? Hvordan får vi et velfungerende styre? Er det rom for nådegavene i styret, eller er det de personlige egenskapene som er viktigst? Seminaret vil ha fokus på å dele personlige erfaringer, og hva vi kan lære av disse.


7. «Senk skuldrene- og tjen Gud» ved forfatter Tonje H Stang.

Få ting i livet gir så god mening som å vite at en er i den tjeneste Gud hadde tiltenkt meg. Utfordringen for mange er imidlertid å finne nettopp denne tjeneste. Hva sier Bibelen? Hva har personlighet å si? Hvilke stemmer er særlig viktig å lytte til? Tonje deler om hvordan vi skal manøvrere oss frem i disse spørsmålene.